Seksjonsleder og leder for prosjektet ved Veterinærinstituttet, Kristian Hoel, synes den nye tjenesten fungerer godt.
- Det gir oss på instituttet bedre data, ettersom kunden må svare mer utfyllende ved innsendelse av elektronisk skjema. Dette tjener både kunden og oss ettersom det øker kvaliteten. Den elektroniske tjenesten fører også til mindre manuelt arbeid, og derfor lavere administrasjonskostnader.
Viktige samarbeidspartnere av Veterinærinstituttet har deltatt i utviklingen og tatt i bruk den nye tjenesten. Tilbakemeldinger fra brukere har vært et viktig redskap under utviklingen av systemet.
- Konkurransen i markedet øker og denne metoden bidrar helt klart til å gjøre Veterinærinstituttet mer attraktiv for brukerne og dermed konkurransedyktig, sier Hoel.
EPI gjør innsendelse av prøver enklere både for kundene og for Veterinærinstituttet. På sikt er målet at den elektroniske tjenesten også vil omfatte prøver fra landdyr.
Les tidligere nyhetsartikkel om EPI